STK a Emise


STK a Emise

Media a politici neustále řeší a vymýšlí jak lidi obrat, ale vlastní dopad na životní prostředí je vlastně vůbec nezajímá.

Jako provozovatel manželčiny Toyoty Corolly ,která je z roku 2004 a má nulové emise Vím svoje.Tam kde to neznají běhají a zjištují proč jim nefunguje měřák a párkrát se mě stalo, že mě řekli ,že něco do toho protokolu musí napsat.Na silnicích potkávám smraďochy (hlavně WW to jsou super smraďosi) a nikdo je neřeší , protože dopravní policie už asi vymřela(Brno Venkov – Židlochovicko).

Jelikož se tu zaběhl systém znamých tak už ani já sám na STK nejezdím a řeším to přes známé s navíšením o 1000 Kč a bez dohadovaní.Na každé STK v této zemi funguje zaběhlý systém bakšišů a podle toho to také vypadá na silnicích.Věřím tomu ,že kdyby před stanicí kde měří emise proběhla náhodná kontrola tak 9/10 bude mít problém a emisní stanici zavřou.Jenže to nikdo nechce a všem to vyhovuje.

Rovněž STK přes systém známých projde vetšina vraků bez problémů.

Mě media masírují a politici buzerují ve smyslu staré auto je znečišťovatel a pokud nebudeš mít auto mladší 5 let budeš mít buď problém a nebo platit jak mourovatý.Už mě nebaví poslouchat tyto lži (já se osvé staré japonské auto starám) a tvrdím ,že je emisně na urovni elektromobilu.Nikde mě neprosakují provozní kapaliny a pravidelně se o své auto starám.

Když vidím ty obličeje zlodějských politiků ( Hladík a spol. ) tak se začínám rozpalovat do běla co takoví lidé dělají na ministerstvu životního prostředí.

Přestaňte urážet mou inteligenci a raději nás zbavte těch smraďochů a opravdových znečisťovatelů.Né plošně a za lidovecké desátky, ale jednotlivě a kontrolami, které budou mít smysl( ne jako od stolu ).

—————————————————————————————————————————————————————————————-

Stárnoucí vozový park může být stále větším problémem pro bezpečnost vozidel i jejich emise. Jen v České republice se potvrzuje už roky pokračující trend stárnutí vozidel, jejichž průměr je v současnosti přes šestnáct let. Přestože v tuzemsku, kde si nedávno Ministerstvo dopravy po letech upozorňování ze strany odborníků všimlo podvodů na stanicích technické kontroly, a to obzvláště při měření emisí, to na zkracování lhůt pro provádění kontrol nevypadá, jiná situace je v Německu.

Místní Sdružení pro technickou kontrolu, známé spíše jako TÜV (Technischer Überwachungsve­rein), vyzývá k tomu, aby byla kontrola starších automobilů výrazně častější. Na povinnou STK po kratší době by přitom měla putovat už výrazně mladší vozidla, než je uváděný průměr pro vozový park v Česku. Podle TÜV by tak byla každoročně kontrolována vozidla už nad stáří 10 let.

To by pravděpodobně znamenalo, že by nějaká část automobilů, které už díky nekvalitnímu servisu či jeho úplné absenci, mohla rychleji mizet ze silnic. Pro řidiče by to ale jednoznačně přineslo další náklady navíc, které by je v případě starších vozidel mohly přimět k tomu, aby si pořídili novější automobil.

Máte nějakou otázku nebo komentář?

2 comments on “STK a Emise

Dobrý den,

z pověření pana ministra reaguji na Váš dopis. Předně je třeba upozornit, že nové emisní požadavky se vždy uplatňují na nově registrovaná vozidla. Starší auta, která byla homologována podle tehdy platných pravidel, nelze zpětně nutit k dodržování nových limitů. Text článku, na který upozorňujete, se týká návrhu Evropské komise na vydání balíčku k technické způsobilosti vozidel, který by mimo jiné zavedl každoroční technické kontroly pro vozidla starší deseti let.

Zatím jde pouze o návrh, který ještě musí posoudit Evropský parlament a Rada EU. Ministr dopravy Martin Kupka se za českou republiku postavil jednoznačně proti: „Auta starší deseti let každoročně na technickou? Rozhodně ne! Návrh Evropské komise na roční kontroly starších automobilů je byrokratický bič a zbytečná zátěž pro občany – časová i finanční. Jsme proti a budeme tomu aktivně bránit! Zbytečné regulace je třeba omezovat a nikoli rozmnožovat. Chceme kvalitní síť kontrol bez chybujících nebo dokonce podvádějících stanic. Technická kontrola jednou za dva roky pak úplně stačí.“

Na jednání Rady pro dopravu 5. června, kde k této legislativě probíhala politická diskuse, vyjádřily nespokojenost či obavy z tohoto opatření kromě ČR také Francie, Německo, Řecko, Litva, Maďarsko, Kypr, Itálie a Slovensko. Naopak tento nástroj explicitně podpořily Irsko, Lotyšsko a Lucembursko.
K úpravě původního textu Evropské komise zatím nedošlo. Členské státy byly požádány o zaslání svých připomínek a k diskusi nad tímto návrhem se vrátí na začátku září.

Závěrem mi dovolte konstatovat, že případná revize dané legislativy dle nás nesmí mít negativní dopad na občany a nesmí zvyšovat administrativní zátěž všech zúčastněných. Dle našich předpisů již nyní platí, že řidič má povinnost provozovat vozidlo v řádném technickém stavu. Přínosné není ani měření emisí v ročních lhůtách u dodávek a výhradu máme i k využívání dálkového automatizovaného měření emisí a hluku z provozu vozidel. Naopak je možné vyzdvihnout, že se navrhovaná legislativa snaží o řešení dlouhodobého problému, kterým je manipulace s počitadly ujetých kilometrů. V neposlední řadě pak tato legislativa přispěje k další digitalizaci této oblasti a elektronické osvědčení o registraci vozidla bude pro občany benefitem.

S pozdravem

Rožánek David Mgr.
Odbor komunikace

Tel: +420 2251 31564 |
david.rozanek@mdcr.cz | http://www.mdcr.cz
nábř. L. Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1

Dobrý den.

Nevím kde to žiju, ale už mám dost šikanování ohledně emisí.EU, Vy zelení magoři ,media a výběřčí nesmyslných poplatků mě prostě vytáčíte do běla.

Tento článek je dalším z řady:

https://www.umimeporadit.cz/cesi-kteri-maji-starsi-auto-musi-mit-tento-dokument-vetsina-to-nevedome-porusuje-a-riskuji-velke-pokuty/

Mám Toyotu Corolu 1.6 z roku 2004 a na rozdíl od těch smraďochů co potkavám na silnici je na urovni elektromobilu co se týka emisí.Dříve jsem měl Toyotu Corolu 1.3 z roku 1991, která byla bez katalyzátoru a rovněž nulové emise.

VIN:NMTEZ28E80R090761

Klidně mě zastavte na silnici nebo mě pozvěte na oficiální měření emisí a potom se budeme bavit.

Jste banda populistů a staré auto neznamená ekologicky nevhodné.

Napsat komentář