O2 pokrytí Telnice u Brna
Tady O2 na svém webu hlásá,že má pokryto signálem:
Moje 80 letá tchýně bydlí tady:
Ma telefon Huawei lite P9 kde jsem ji nastavil 2G siť (O2 není schopno za X let zlepšit pokrytí lepší technologii).
Když ji volám tak běhá po domě aby aspoň částečně slyšela co jí říkáme.Trhavý občasný hovor nikoho nenadchne.
Tady jsou výsledky mého měření:
Několikrát jsem kontaktoval O2,ale výsledek je takový,že nějaká O2 Guru Lucie mě sdělila,že posílení signálu v této lokalitě se neplánuje.Moje tchýně má v rámci O2 Spolu 4 GB dat za které platím,ale bohužel nemá možnost si je vybrat diky nekvalitnímu datovému připojení.
Sokolnická BTS má zřejmě dost často výpadky,jelikož když jsem monitoroval připojení tak se telefon dot často připojoval na BTS v Chrlcích (néchapu proč,zřejmě moc lidí v Sokolnicích….)
Takže teď si budu muset najít čas a opět psát na Český telekomunikační úřad, protože když někdo deklaruje pokrytí a pak tomu tak není je to klamavá reklama…..
14.2.2023 a O2 má pořád nekvalitní pokrytí.
Tchýně běhá po domě a hledá místo kde se jí nebude trhat hovor.Mobilní dáte přes Edge si každý dokáže představit… rychlost hlemýždě s výpadky.Zavolate *11 a umělé inteligenci řekněte nekvalitní signál… proběhne měření…na vaši lince není žádná závada, děkujeme za zavolání.Tomu říkám služby.
6.3.2022
Celkové pokrytí jak 4G tak 2G je ze strany O2 žalostné.
Odpověď na podání
Vážený pane Fojtíku,
Český telekomunikační úřad (dále jen „Úřad“ nebo „správní orgán“) obdržel dne 14. 2. 2023
Vaše podání ve věci nekvalitního pokrytí na adrese V Dědině 77, Telnice 66459, směřující
proti poskytovateli služeb elektronických komunikací, společnosti O2 Czech Republic a. s.
(dále jen „poskytovatel“).
Úřad je podle § 3 odst. 1 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně
některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších
předpisů, zřízen jako ústřední správní úřad pro výkon státní správy ve věcech stanovených
tímto zákonem, včetně regulace trhu a stanovení podmínek pro podnikání v oblasti
elektronických komunikací a poštovních služeb. Jeho působnost je vymezena především
tímto zákonem. Působnost Úřadu je dále vymezena § 23b odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb.,
o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně
spotřebitele“), podle něhož je Úřad pověřen vykonáváním dozoru nad dodržováním
povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele na úseku služeb elektronických
komunikací.
Jak jsme Vás již informovali, Úřad v rámci své působnosti v oblasti poskytování služeb
elektronických komunikací vyzval poskytovatele dle § 115 zákona o elektronických
komunikacích k vyjádření k Vašemu podání a dále provedl dne 27. 3. 2023 v lokalitě obce
Telnice u Brna se zaměřením na lokalitu stavby s adresou V Dědině č.p. 77, 664 59 Telnice
u Brna, měření pokrytí signálu GSM operátora O2 Czech Republic a.s.
Měření probíhalo ve zvolených reprezentačních bodech (viz níže obrázek – mapa míst bodů měření) vně budov, a dále pak uvnitř budovy objektu rodinného domu na adrese V Dědině 77, Telnice u Brna, přičemž bylo zjištěno, že dostupnost GSM v bodě měření č.1, č. 2 a č. 3 operátora O2 Czech Republic a.s. je dostatečná. Uvnitř objektu bylo však zjištěno, že se jedná o oblast s nedostatečným signálem všech tří operátorů, a to z důvodu silného útlumu vlivem konstrukcí budovy.
K uvedenému Úřad uvádí, že skutečnost, že mobilní signál není dostupný v určité lokalitě, neznamená, že poskytovatel porušuje smlouvu. Jedná se o mobilní službu, jejíž využití není svým charakterem vázáno na určité místo, ale služba je využitelná v rámci celé ČR. O vadné plnění ze strany poskytovatele by se jednalo pouze v případě, že by měl účastník ve smlouvě výslovně sjednáno, že bude signál dostupný v určité kvalitě v konkrétním místě. Takové ustanovení však smlouvy o poskytování služeb elektronických komunikacích prakticky neobsahují. Dostupnost služby se tedy posuzuje z hlediska celého území ČR, nikoli z pohledu určitého místa a je nutné konstatovat, že poskytovatelé nejsou vázáni 100 % pokrytím České republiky signálem, ostatně to by ani technicky nebylo reálně možné. Tento přístup je opřen zejména o fakt, že tzv. mobilní služby (jejich dostupnost) jsou již ze své povahy značně proměnlivé kvality v tom smyslu, že jsou „přenositelné“ (tedy mobilní) a jejich kvalitu poskytovatel nemůže nikdy zcela ovlivnit vzhledem k okolnostem, které jsou mimo sféru jeho vlivu (narozdíl např. od tzv. pevných linek). Může se jednat kupříkladu o vliv nových staveb, rušení způsobené provozem jiných zařízení apod. Kvalita komunikace je dále ovlivňována například situováním krajiny, profilem terénu, charakterem zástavby, konstrukcí budov, zalesněním, lokálním zatížením atd. Jakákoli překážka v dané lokalitě může ubírat na intenzitě signálu, zpravidla současně dochází ke zhoršující se kombinaci uvedených omezení.
Poskytovatel má přímo tuto problematiku upravenou v čl. 1.4 Všeobecných podmínek pro poskytování služeb O2:
Služba není zřizována na konkrétní místo. Lze ji používat všude tam, kde je dostupný signál sítě. Technologickým bodem, který umožňuje čerpání služeb, je zde SIM karta, kterou lze užívat v různých zařízeních. SIM karta je ve vlastnictví O2. Je zakázáno do ní zasahovat a umisťovat ji do automatizovaných či propojovacích zařízení nebo zařízení pro komunikaci mezi stroji, ledaže je výslovně dohodnuta zvláštní služba určená k těmto účelům.
Funkci SIM karty může plnit i tzv. eSIM (soubor dat identifikujících službu v síti O2). eSIM lze používat jen v zařízeních podporujících tuto funkci v síti O2. Jejich seznam na www.o2.cz průběžně aktualizujeme. Pro první přihlášení eSIM k síti je nutná její instalace na vaše zařízení. O2 vám poskytne přístupové údaje ke vzdálenému úložišti, odkud lze eSIM nainstalovat. Proto musí být zařízení připojené k internetu. Přístupové údaje jste povinni chránit stejně jako PIN. eSIM i související data a aplikace (applety) jsou ve vlastnictví O2. O2 je oprávněna je za účelem poskytování služeb využívat a upravovat i bez předchozího upozornění. Hovoří–li smluvní podmínky o vrácení SIM karty, v případě eSIM doručíte O2 své oznámení o vrácení konkrétně určené eSIM. Pokud Vám O2 vydala přístupové údaje na fyzickém nosiči, je třeba vrátit i jej. Na eSIM se vztahují stejná pravidla a ceny souvisejících služeb jako na SIM kartu, není–li výslovně uvedeno jinak.
Oblasti s pravděpodobným výskytem radiového signálu jsou vyznačeny na mapě pokrytí dostupné na www.o2.cz. Pokrytí se může v čase měnit působením fyzikálních vlivů nebo charakterem použitých technologií. Vliv mají i stavební konstrukce a použité materiály v budovách a řada vnějších aspektů, které O2 nemůže objektivně ovlivnit. Službu zřídíme do 5 pracovních dní od uzavření smluvního vztahu na poskytování této služby
Co se týče telefonního čísla 728 275 031, z poskytovatelem doložené dokumentace vyplývá, že služby jsou poskytovány od 11. 8. 2020 a to na základě Dodatku ke smlouvě číslo OMS– 19837113, přičemž po prostudování této dokumentace je nutno konstatovat, že žádná garance signálu přímo na určité adrese poskytnuta nebyla. Ba naopak je přímo v tomto dodatku uvedeno, že služba není zřizována pro konkrétní místo:
Poskytovatel k věci uvedl, že z měření, které dokládáte, je zřejmé, že uvnitř budovy signál 4G kolísá, což je však způsobeno útlumem samotného objektu, ve kterém bylo měření prováděno, a mobilní zařízení tak z tohoto důvodu vždy přeladí na stabilnější 2G síť. Současně také sdělil, že za účelem posílení 4G signálu uvnitř objektu na adrese V Dědině 77, Telnice u Brna je možno doporučit pořízení 4G zesilovače s venkovní směrovou anténou.
K věci dále Úřad sděluje, že obecně platí, že pokud účastník není spokojený s kvalitou služby, má právo tuto službu u svého operátora reklamovat. Avšak, jak již bylo uvedeno, kvalitu mobilního signálu ovlivňuje řada faktorů. Zhoršená kvalita signálu v určité lokalitě pak nezpůsobuje automaticky vadu poskytované služby, pokud se jedná o služby mobilní povahy.
Pro celkové zlepšení situace pro příjem mobilních signálu v obci lze pak doporučit jednání s jednotlivými poskytovateli mobilních služeb, a to nejlépe prostřednictvím starosty obce.
úplnost uvádíme, že Úřad není oprávněn nařizovat poskytovateli posílení signálu v určité lokalitě, jedná se o čistě obchodní rozhodnutí daného poskytovatele.
Po prozkoumání zjištěných skutečností je nutno uzavřít, že co se týče povinností poskytovatele v této věci, Úřad prošetřením Vaší stížnosti neshledal důvody pro zahájení řízení z moci úřední, tedy řízení o přestupku.
S pozdravem
Mgr. Bc. Ivona Siruková v. r. odborný rada
Za správnost: Mgr. Bc. Ivona Siruková, 7. 3. 2023
Vypraveno dne: 7. 3. 2023
15.3.2023
24.03.2023
posta@vlada.cz
Dobrý den.
Nevím pod jaké ministerstvo spadá Český telekomunikační úřad potažmo O2 telefonní operátor.
Zde celá problematika:
https://www.pcstoura.cz/2020/10/16/o2-pokryti-a-skutecnost/
Jako běžného občana, který si už zvyká na rozbité silnice a další věci mě zajímá názor tohoto státu na kvalitu pokrytí v 21.stoleti v jedné Moravské vesnici kde žije moje tchýně.
Předem děkuji za odpověď.
S pozdravem Fojtík
Je evidentní, že běžný občan nemá šanci chtít po velkém operátorovi O2 aby poskytoval 100% služby za 100% poplatky.Chodit každý měsíc reklamovat sluzby je jistě nejjednodušší řešení, ale systémově je to špatně.Každy kdo si ve svém mobilním telefonu spustí aplikaci na měření mobilního signálu a projde se v Telnici u Brna po vesnici tak zjistí to stejné co já.Česky telekomunikační úřad odvedl svoji práci, ale prý je nejednodušší řešení a hlavně nejsnazší cestou starosty.Mě ještě zajímá co na to řekne stát mě běžnému občanu…
podatelna@telnice.cz
Dobry den.
Zde celá problematika:
https://www.pcstoura.cz/2020/10/16/o2-pokryti-a-skutecnost/
Zhruba před týdnem proběhlo ze strany Českého telekomunikačního úřadu na můj podnět měření v okolí lokality V Dědině 77 a i dle slov těch co to měřili by se měla obec rovněž zasadit o zlepšení signálu ze strany O2.Nejlépe dopadlo pokrytí Vodafone a naopak T mobile téměř nic.Ješte čekám na oficiální vyjádření Českého telekomunikačního úřadu , ale samotná obec Telnice by se rovněž měla zajímat o to jaké pokrytí signálem mají Vaši občané.
S pozdravem Fojtík
( Jsem zeť Konečných…V Dědině 77 a vždy řeším věci do konce, ale byla by dobrá aktivita i ze strany obce. )
Číslo jednací Vyřizuje / telefon Brno
ČTÚ-7 495/2023-637/II. vyř. – SiI Mgr. Bc. Siruková / 541428636 16.02.2023
Sdělení k podání
Vážený pane Fojtíku,
Český telekomunikační úřad (dále jen „Úřad“ nebo „správní orgán“) obdržel dne 14. 2. 2023
Vaše podání ve věci nekvalitního pokrytí na adrese V Dědině 77, Telnice 66459, směřující
proti poskytovateli služeb elektronických komunikací, společnosti O2 Czech Republic a. s.
(dále jen „poskytovatel“).
Úřad je podle § 3 odst. 1 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně
některých souvisejících zákonů (dále jen „zákon o elektronických komunikacích“), ve znění
pozdějších předpisů, zřízen jako ústřední správní úřad pro výkon státní správy ve věcech
stanovených tímto zákonem, včetně regulace trhu a stanovení podmínek pro podnikání v
oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb. Jeho působnost je vymezena tímto
zákonem. Působnost Úřadu je dále vymezena § 23b odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb.,
o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně
spotřebitele“), kdy je Úřad pověřen vykonáváním dozoru nad dodržováním povinností
stanovených zákonem o ochraně spotřebitele na úseku služeb elektronických komunikací.
Úřad v rámci své působnosti v oblasti poskytování služeb elektronických komunikací
dle § 115 zákona o elektronických komunikacích vyzval poskytovatele k vyjádření
k Vašemu podání. Současně budou Úřadem provedena příslušná kontrolní měření.
S obdrženými informacemi budete následně seznámen.
Správní orgán dále prozatím přikládá podrobnější informace o postupu při nesouhlasu
s vyúčtováním či poskytnutou službou.
Obecně platí, že pokud nesouhlasíte s vyúčtováním ceny za poskytovanou službu či
poskytnutou službou, primárním účelným způsobem obrany Vašeho práva je podání
reklamace a následně případně námitky proti vyřízení reklamace. Spor mezi účastníkem a
poskytovatelem může být meritorně rozhodnut pouze v rámci konkrétního správního řízení.
Úřad nemá jakoukoli zákonem stanovenou pravomoc, na jejímž základě by mohl bez dalšího
rozhodnout o právech a povinnostech smluvních stran (toto by bylo možné např. ve
správním řízení o námitce proti vyřízení reklamace, pokud se věc nepodaří vyřešit smírně).
Podle § 64 odst. 7 zákona o elektronických komunikacích účastník, který je koncovým
uživatelem, popřípadě uživatel má právo uplatnit reklamaci na vyúčtování ceny nebo
na poskytovanou veřejně dostupnou službu elektronických komunikací, a to do dvou měsíců
ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu, respektive do dvou měsíců
od vadného poskytnutí služby (jinak právo zanikne). Reklamace se podává u poskytovatele
služeb elektronických komunikací, v souladu a způsobem dle smlouvy a všeobecných
podmínek pro poskytování služeb elektronických komunikací.
V případě, že reklamaci není vyhověno nebo není vyřízena v zákonné lhůtě
(tj. 1 měsíc od doručení poskytovateli), máte možnost podat u Úřadu námitku proti vyřízení
reklamace podle zákona o elektronických komunikacích, a to do 1 měsíce ode dne doručení
vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku
zanikne.
Podání námitky podléhá správnímu poplatku ve výši 100 Kč. Tento poplatek Úřad sám
předepíše po podání námitky.
Podání účastníků řízení má zákonem stanovenou formu upravenou v § 37 správního řádu.
Především z něj musí být patrné, kdo je činí, které věci se týká a co navrhuje. Formulaci
návrhu je nezbytné věnovat náležitou pozornost, neboť Úřad je při své rozhodovací činnosti
návrhem vázán. Samotné podání je dále vhodné odpovídajícím způsobem odůvodnit
(poskytnout popis vzniklé situace a průběhu řešení problému a přiložit kopii listinných
důkazů, např. podání a vyřízení reklamace, sporné vyúčtování, kopii smlouvy atd.).
Fyzická osoba uvede v podání jméno, příjmení, datum narození a místo trvalého pobytu,
popřípadě jinou adresu pro doručování. V podání souvisejícím s její podnikatelskou činností
uvede fyzická osoba jméno a příjmení, popřípadě dodatek odlišující osobu podnikatele nebo
druh podnikání vztahující se k této osobě nebo jí provozovanému druhu podnikání,
identifikační číslo a adresu zapsanou v obchodním rejstříku nebo jiné zákonem upravené
evidenci jako místo podnikání, popřípadě jinou adresu pro doručování. Právnická osoba
uvede v podání svůj název nebo obchodní firmu, identifikační číslo nebo obdobný údaj a
adresu sídla, popřípadě jinou adresu pro doručování.
Podání musí obsahovat označení správního orgánu, jemuž je určeno, další náležitosti, které
stanoví zákon, a podpis osoby, která je činí.
Další informace o reklamaci i námitce naleznete na internetových stránkách Českého
telekomunikačního úřadu: Jaké spory ČTÚ řeší a kdy se na něj můžete obrátit | Český
telekomunikační úřad (ctu.cz)
Mgr. Bc. Ivona Siruková v. r.
odborný rada
Za správnost: Mgr. Bc. Ivona Siruková, 16. 2. 2023
Vypraveno dne: 16. 2. 2023
Pořád stejný problém.Volam tchýni a slisim každé třetí slovo.O2 už nic neřeší..
Někdo asi něco řešil jelikož už místy naskakuje 4G ….jedna a výjimečně dvě čárky.Ale jsou dny kdy pouze E.Celkově je to ale pořád slabost.O2 se málo stará o kvalitu svých sítí…😭
Tak jsem se díval na internetu,že více lidí má podobné zkušenosti s O2 jako ti v Telnici u Brna.
Bydlím v jisté vesnici na východě republiky, kde ač podle mapy pokrytí by měl být GSM signál plně v pořádku, realita vypadá úplně jinak. Signál je zde minimální, téměř všude jsou zde hluchá místa a jen semtam při hledání se najde stanoviště, ze kterého se dá telefonovat.
Není to jen můj problém, stejně jsou na tom i další ve vesnici, kteří jsou u O2. Mohl bych sice přejít k jinému operátorovi, ale mé stávající číslo má mnoho lidí, a změna by mi způsoblia dost problémů. kromě toho jsem paušální zákazník vázaný smlouvou. Dřívě mi to tolik nevadilo, trávil jsem doma minimum času díky prácí jinde, teď se mi ale situace poněkud změnila a já si nemohu dovolit být doma nedostupný.
Volal jsem na linku O2 (cca týden zpět), popsal problém a bylo mi sděleno, že druhý den mi zavolají, co a vůbec zda s tím udělají. Samozřejmě jsem nebyl naivní, nečekal jsem, že se ozvou druhý den, ale teď už přemýšlím, zda se ozvou vůbec.
Zajímalo by mě, zda máte někdo zkušenosti s opravami signálu u O2 tohoto typu – špatně pokryté území, zda a vůbec někdy po stížnosti by s tím mohli začít něco dělat. A v jakém časovém horizontu – čas hraje velice proti mě.
Také by mě zajímalo, zda by O2 byl aktivnější, pokud bych pohrozil odchodem k jinému operatorovi – zda by jim za to stál i jeden stěžující si zákazník. U O2 bych velice rád zůstal, ale tohle je opravdu velký problém a řekl bych že v dnešní době docela tristní.
Jinak pokud by chtěl třeba někdo pomoci aspoň odhadem motivace reakce O2, tak naše vesnice má cca 1600 obyvatel a GSM signál T-Mobile a Vodafone je zde naprosto bezproblémový.