TESCOMA Magnum selhal pojistný ventil
Vlastním odhadem asi 6 let tlakový hrnec TESCOMA Magnum a já osobně ho hlavně používám k vaření fazole.V sobotu 18.7.2020 jsem jako obvykle vložil 0,5 kg předem namočené fazole, dolil vodu( rozhodně hodně pod rysku maxima ) a zatěsněný tlakový hrnec postavil na kamna.Asi po 10 minutách jsem cvičně zmáčkl provozní tlakový ventil (ten se dost často zanáší), ten mírně zasičel tak jsem si říkal,že ještě mám čas na stlumení plamene na plynovém sporáku.Stál jsem opřený o sporák a přemýšlel nad odpolednem.Najednou prudká rána a kolem hlavy mě prolétla poklice z hrnce(asi instikt,že jsem uhl hlavou) ,horká voda mě stříkla do obličeje,opařila mě kousek hlavy a pravé předloktí.Všude po zemí a kuchyňské lince fazole a zbytky horké vody.Naštěstí jsem rychle stihl vysléknout promočené triko a opařená místa namazal třezalkovým olejem.
Po zklidnění jsem se podíval na víko tlakového hrnce a během chvilky mě bylo jasné ,že pojistný ventil vubec nefungoval jako pojistný a teprvé po řádné dávce cifu se začal hýbat.Z mého pohledu by měl být pojistný ventil jednorázový a opravdu pojistný.Provozní ventil byl samozřejmě rovněž zanesený,ale ten bývá běžně.
Napsal jsem svoji zkušenost do TESCOMI tak uvidím co mě na to řeknou.
Oba ventili jsem vyčistil a budu si dávat velký pozor před každým vařením (zkotroluji fukčnost obou ventilů).Konstrukce obou ventilů je velmi jednoduchá a jsou oba velmi nachýlné na znečištění odcházející párou.V každém případě konstrukce pojisného ventilu by měla fungovat za každých podmínek.Posílat hrnec na prověření atd. se mi nechce a pokud nastanou problémy tak si raději pořídím jiný.
Tescoma se k věci postavila čelem, ale jak říkám v případě dalších problému raději zvolím jiný typ a jiného výrobce.Na druhou stranu šest let sloužil a pracovní i pojistný ventil stoji 99 Kč takže není co řešit.Mě jde hlavně o princip,že pojistný ventil by měl být opravdu pojistný.
Dobrý den pane Fojtíku,
mrzí nás nepříjemnost s tlakovým hrncem. Podle Vašeho popisu bych doporučila odeslat tlakový hrnec na servisní středisko ve Zlíně s průvodním dopisem – žádostí o servis, Vaší doručovací adresou a telefonickým kontaktem. Technik jednotlivé díly poklice prověří, případně vymění a poklici přezkouší jak na dodané nádobě, tak i na tlakovacím zařízení. Tento servisní úkon bude proveden zcela zdarma.
S přáním hezkého dne
Soňa Vlková
vedoucí zákaznického střediska
Tescoma s.r.o.
U Tescomy 241
760 01 Zlín
tel.: +420 727 947 698
mailto:sona.vlkova@tescoma.cz
http://www.tescoma.cz